Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

Η ένταξη των προσφυγόπουλων στα Ελληνικά σχολεία #βολ_2




Καλησπέρα συνοδοιπόροι της ζωής. ‘Έρχομαι από μία εβδομάδα φουλ διαβάσματος και πολύ φοβάμαι ότι όπου να ‘ναι θα αρχίσω να ξερνάω Αριστοτέλη και Χομπς. Παρόλα αυτά είμαι εδώ πιστή στο ραντεβού μας ενώ θα έπρεπε να διαβάζω Νεώτερη ηθική φιλοσοφία αυτή τη στιγμή. Να τα εκτιμάτε κάτι τέτοια σύντροφοι και συντρόφισσες. Λίγοι είναι συνεπείς με τους θαυμαστές τους.

Θα αναφερθώ και εγώ στο θέμα της ένταξης των προσφυγόπουλων στα ελληνικά σχολεία. Ξέρω ότι το έχει κάνει ήδη η Σάρα και ήταν ένα υπέροχο κείμενο. Ωστόσο, ενώ εκείνη έδωσε επιστημονική χροιά (ιδιαίτερα εύστοχη έχω να προσθέσω) και βασίστηκε σε γεγονότα, εγώ θα δώσω μιαν άλλη προσέγγιση. Αφορμή βέβαια αποτέλεσε και το τελευταίο περιστατικό στο Πέραμα.

Ξέρετε πολλοί ότι διεξάχθηκαν εντάσεις που μόνο ανθρώπινες δεν χαρακτηρίζονται. Όπως έχω δηλώσει και στα social media, με τους αούγκανους δεν απογοητεύτηκα μιας και είναι αούγκανοι. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι συμβιβάζομαι με τις μεθόδους και τις αντιλήψεις τους. Η μεγάλη απογοήτευση για μένα προέρχεται από τους γονείς. Είναι αδιανόητο για μένα να έχεις παιδιά και να φέρεσαι κατ’αυτόν τον τρόπο. Καταντάει ακόμα και σιχαμένο.

Το δικαίωμα της παιδείας είναι απλά δικαίωμα. Δεν μπορείς να απαγορεύσεις σε κάποιον να μορφωθεί ακόμα και στο καθεστώς μίας δήθεν δημοκρατίας. Το όλο πρόβλημα, προφανώς έγκειται στο ότι πολλοί δεν αναγνωρίζουν την έννοια αλλά και την αξία της ισότητας. Αλλά το να ζεις στην Ελλάδα και να μην αναγνωρίζεις τέτοιου είδους αξιώματα, είναι τουλάχιστον υποκριτικό. Όχι γιατί έχουμε κληρονομήσει  μια ιστορία και τα θεμέλια της Φιλοσοφίας. Θα σας πάω πιο μπροστά και σε γεγονότα που λίγο-πολύ είναι γνωστά σε όλους (ή μήπως όχι;). Το Πέραμα, όπου και διαδραματίστηκε το τελευταίο περιστατικό, είναι μια περιοχή που οι περισσότεροι άνθρωποι είναι απόγονοι προσφύγων. Οι πρόσφυγες πρόγονοι τους, αντιμετώπισαν τέτοιου είδους συμπεριφορές και μια νέα ζωή που τους επιφύλασσε ένα σωρό κακουχίες. Ήθελα να ‘ξερα, αυτοί οι άνθρωποι δεν είχαν κάτι να δώσουν στους επόμενους; Ή είχαν και απλά από το ένα έμπαινε και απ’το άλλο έβγαινε; Όλο αυτό φαντάζει τόσο σουρεάλ
.
Όλοι αυτοί οι ‘’Έλληνες’’  γονείς που εξοργίζονται για την ένταξη των προσφυγόπουλων, εκτός από την έννοια της ισότητας, δεν έχουν ιδέα για το πως θα πραγματωθεί αυτή η ριμάδα η ένταξη. Τα προσφυγόπουλα θα κάνουν μάθημα ξεχωριστά από τα ελληνόπουλα και μάλιστα σε διαφορετικά ωράρια. Από την άλλη, ακόμα και μαζί να κάνανε μάθημα, δεν είναι ούτε λεπρά ούτε έχουν ηπατίτιδα Γ. Η Συρία ήταν μια ιδιαίτερα ανεπτυγμένη χώρα. Επιπλέον, ένας υπο-σκοπός της παιδείας έτσι ώστε να προετοιμάσει τα παιδιά να βγουν στην κοινωνία και να την αντιμετωπίσουν ή και να την αλλάξουν προς το καλύτερο, είναι η έννοια της συντροφικότητας και της συνεργασίας. Είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό που πρέπει να αντιμετωπίσουν αλλά και να αναπτύξουν τα παιδιά έτσι ώστε να βγουν σε αυτή την κοινωνία. Στο μόνο που με βρίσκει αντίθετη η ενσωμάτωση στα ίδια τμήματα με τα ελληνόπουλα, είναι ότι αναγκαστικά τα τμήματα θα πρέπει να μείνουν πίσω. Με ένα καλό πρόγραμμα όμως που θα μπορεί να τα συνδέσει όλα τα παιδιά σε ορισμένα μαθήματα, όλα γίνονται.

Γονείς, να ξέρετε ότι ασκείτε μεγάλη επιρροή στα παιδιά σας. Η παιδεία δεν προέρχεται από το σχολείο μόνο, αλλά πολύ σημαντικά χαρακτηριστικά αποκτώνται από το σπίτι. Αν δεν είστε ικανοί να προσφέρετε σημαντικά αξιώματα για τη ζωή στα παιδιά σας, καλύτερα να μην τα είχατε κάνει. Τα παιδιά είναι σαν ‘’άγραφος πίνακας’’ που λέει και ο φίλος μου ο Τζον Λοκ. Ό,τι τους δίνετε, καταγράφεται. Είναι πολύ αργά για εσάς, νομίζω, να κάνετε μια ολόκληρη μετάλλαξη πεποιθήσεων. Μετά όμως γίνονται σα τα μούτρα σας και αναρωτιόμαστε γιατί αυτός ο τόπος σαπίζει. Αμόρφωτοι και μορφωμένοι άνθρωποι έχουν τις λάθος πεποιθήσεις για μία ευτυχισμένη κοινωνία και κάπως έτσι θα δυστυχούμε πάντα. Βεβαίως και δεν αποκλείω τους ανθρώπους που έχουν μια τελείως διαφορετική και πιο ορθή αντίληψη, που πάλι είναι και μορφωμένοι και αμόρφωτοι αυτοί. Δεν χρειάζεται να έχεις και πολλές γνώσεις για να κατανοήσεις ανθρωπιστικά πράγματα. Απλώς αυτοί οι άνθρωποι δυστυχώς δεν φαίνονται και αυτό γιατί ίσως πλειοψηφούν σε σχέση με τους άλλους. Έκανα αυτή τη διάκριση για να μην κατανοηθεί ότι είναι μόνο αγράμματοι αυτοί που προκαλούν τέτοια σκηνικά.

Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι η έννοια της παιδείας υπάρχει από αρχαιτάτων χρόνων. Πολλοί Αρχαιοέλληνες φιλόσοφοι (και μη), δίνουν πρότυπα προγραμμάτων. Το σημαντικότερο όμως είναι, ότι όχι μόνο μας τα δίνουν, αλλά το ότι έχουν μια πιο εναλλακτική αντίληψη σε σχέση με τους νεοέλληνες και αυτό είναι πραγματικά πολύ λυπηρό και απογοητευτικό. Για πολλούς, η παιδεία θα πρέπει να παρέχεται σε όλους ανεξαιρέτως. Αν ζούσε ο Πλάτωνας και μας έβλεπε, θα πραγματοποιούσε μια υπέροχη μαζική δολοφονία για τις αντιλήψεις της μάζας και μόνο. Άνθρωποι που υποτίθεται ότι ήταν πιο πίσω από εμάς, τελικά ήταν πιο μπροστά..

Αυτά από μένα. Peace and love

Δική σας, Αγγελίνα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου