Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2017

Ψυχή

Καλησπέρα,καλησπέρα φίλοι μου ελπίζω να είστε όλοι καλά. Το κείμενο το γράφω από Πέμπτη γιατί Παρασκευή ταξιδεύω για Κύπρο οπότε θα μου είναι δύσκολο να γράψω Σάββατο από εκεί. Σήμερα νομίζω θα επιστρέψω στο παλιό "καλό" στυλ τον κειμένων μου. Τόσο καιρό τα περισσότερα κείμενα ήταν πιο χαλαρά, δεν κράτησε πολύ όμως.

Το θέμα μου για αυτή την εβδομάδα είναι η ψυχή και τι είναι αυτή για εμένα. Να τονίσω από την αρχή πως ότι διαβάσετε παρακάτω δεν σημαίνει πως είναι και σωστά είναι η δική μου άποψη όπως και σε όλα μου τα κείμενα, μόνο αν επιβεβαιώσω κάτι από έρευνες κτλ που και πάλι σε αυτή την περίπτωση θα αναφέρω όλα τα στοιχεία και από που αυτά προέκυψαν. 

Ψυχή λοιπόν...Αυτό το θέμα αρχικά το εμπνεύστηκα από μια μικρή συζήτηση που είχα με την Αγγελίνα πίνοντας τον πρωινό καφέ στην κουζίνα μου. Εμείς πρωί πρωί με το που άνοιξε το μάτι άλλη δουλειά δεν είχαμε. Γρήγορα λοιπόν έσπευσα να το σημειώσω στην ατζέντα μου "Ψυχή" .

Όταν ήμουν μικροί όπως εκμυστηρεύτηκα και στην Αγγελίνα νόμιζα πως η ψυχή είναι κάποιο όργανο του σώματος μας με διαβεβαίωσε όμως πως δεν ήμουν χαζή και πως και εκείνη αλλά και άλλα παιδιά αυτό πίστευαν. Μεγαλώνοντας προφανώς κατάλαβα πως δεν ήταν κάποιο όργανο αλλά δεν ασχολήθηκα και περαιτέρω μέχρι το λύκειο που είχα φάει ένα κόλλημα με τον Ινδουισμό. 

Τότε λοιπόν άρχισα να ψάχνομαι λίγο πάνω στην μετά θάνατο ζωή και το όλο θέμα της ψυχής ας το πάρουμε όμως από την αρχή Ψυχή από το ρήμα ψύχω δηλαδή φύσω, πνεώ κυριολεκτικά σημαίνει "ψυχρή πνοή" την ένδειξη της ζωής στο σώμα που γίνεται αισθητή μέσα από την αναπνοή. Από εκεί και πέρα όμως ανάλογα από το φιλοσοφικό σύστημα μια ψυχή μπορεί να είναι θνήτη ή αθάνατη. Για παράδειγμα στον Ινδουισμό αλλά και στον Χριστιανισμό μόνο τα ανθρώπινα όντα έχουν αθάνατη ψυχή. Βέβαια υπάρχει και ο ανιμισμός που υποστηρίζουν αβάσιμα φυσικά πως ακόμα και τα ποτάμια, βουνά κτλ έχουν ψυχή. Πάντως σίγουρα μεγάλο ρόλο έπαιξαν στις θεωρίες περί ψυχής ο Αριστοτέλης και ο Πλάτωνας.

Δεν θέλω όμως να το πάω τόσο μακριά διατυπώνοντας όλες τις απόψεις για την ψυχή από επιστήμονες, θρησκείες, φιλόσοφους κτλ γιατί το κείμενο θα βγει ολόκληρο βιβλίο, θα σας πρότεινα όμως να διαβάσετε παραπάνω για αυτό το θέμα διότι έχει όντως μεγάλο ενδιαφέρον ακόμα και αν όχι από βιβλία μια γρήγορη ματιά στο Wiki θα σας πείσει. 

Ωστόσο τα ευρήματα της επιστήμης απλά δεν υπάρχουν ευρήματα παρόλο που γίνονται συνέχεια έρευνες πάνω σε αυτό το κομμάτι δεν έχουν δείξει κάτι ακόμα, υπάρχουν όμως και πάλι τα πιστεύω του καθενός ανάλογα με την ψυχή - νους και ψυχή - σώμα αυτές είναι οι συνδέσεις που κάνουν. Φυσικά υπάρχουν επιστήμονες που έχουν θεωρίες πως δεν υφίσταται ψυχή κάτι όμως που όπως είπα δεν έχει αποδειχθεί και δεν νομίζω ότι θα γίνει ποτέ ή έστω σύντομα 100% κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι συμβαίνει μετά τον θάνατο. 

Αξίζει όμως να αναφέρω ακόμα δύο τελευταία πριν προχωρήσω στην προσωπική μου άποψη. Σε ότι έχει να κάνει με την παραψυχολογία προσπάθησαν μέσα από διάφορα πειράματα να αποδείξουν πως η ψυχή δεν έχει καμία σχέση με τον νου ή το σώμα πράγμα που δεν κατάφεραν αλλά οι έρευνες συνεχίζουν. Άλλο ένα εντυπωσιακό και άξιο θεωρώ να αναφερθεί είναι Duncan MacDougall όπου το 1901 έκανε μετρήσεις βάρους σε ασθενείς καθώς εκείνοι πέθαιναν και κατέληξε πως η ψυχή έχει βάρος άρα είναι κάτι υπαρκτό μέσα μας και μάλιστα ζυγίζει 21 γραμμάρια. Ο φυσικός Robert L. Park όμως δεν αποδέχεται επιστημονικά σήμερα αυτή την έρευνα. 

Υπάρχουν όμως εκατομμύρια απόψεις πάνω στο θέμα πραγματικά αρκεί να έχεις χρόνο και διάθεση να ψάξεις και να διαβάσεις εγώ πάνω κάτω το έκανα και το είχα κάνει λόγο του Ινδουισμού. Αυτή την άποψη λοιπόν και θα μοιραστώ μαζί σας.

Αρχικά πιστεύω πως όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί έχουν ψυχή που αυτό πάει να πει πως ακόμα και το νερό, τα φυτά πέρα από ανθρώπους και ζώα έχουν ψυχή. Η ψυχή για εμένα συνδέεται με τον νου και σε καμία περίπτωση με το σώμα καθώς έχει αποδειχθεί πως το σώμα μας είναι υποχείριο του νου. Η ψυχή θεωρώ πως είναι ένα είδους ενεργείας. Που βάσει όλων αυτών που έχουμε στο νου πράγματα που ούτε τα φανταζόμαστε αλλά ούτε και τα ελέγχουμε τρέφεται. Δεν πιστεύω πως υφίσταται ζωντανός οργανισμός χωρίς ψυχή καθώς αν το σκεφτούμε και κυριολεκτικά είναι η πνοή. 

Τώρα τι πιστεύω για τον θάνατο σε σχέση με την ψυχή. Αρχικά πιστεύω 100% στην μετά θάνατον ζωή όχι όμως με την έννοια θα έρθω στο σώμα κάποιο άλλου ως ψυχή αλλά πως γενικά η ψυχή μου μένει εδώ, υφίσταται σαν ενέργεια μου στον χώρο. Σε αυτή την άποψη πολλοί θα πουν πως αυτά τα πιστεύω υπάρχουν επειδή φοβάμαι να αποδεχτώ τον θάνατο ή πως απλά πεθαίνουμε και τέλος.

Δεν είναι φόβος δεν έχω καμία φοβία απέναντι στον θάνατο απλά μου φαίνεται αδιανόητο πως όλη αυτή η ενέργεια, η ψυχή και το μυαλό πάνε χαμένα. Επίσης πιστεύω και πείτε με τρελή πως όταν κάποιος έχει πεθάνει σε έναν χώρο μπορείς να αντιληφθείς κάποια ενέργεια είτε αυτή είναι θετική είτε αρνητική λόγο της ψυχής που έχει μείνει πίσω. 

Τέλος πιστεύω πως η ψυχή είναι ένας μίνι θεός μέσα μας μια κινητήρια δύναμη που μας κρατάει ζωντανούς όχι με την κυριολεκτική έννοια της λέξης. Δεν μπορώ όμως να εκφραστώ πάνω σε αυτό το θέμα τόσο καλά όμως στον γραπτό λόγο οπότε συγχωρέστε με αν έγινα κουραστική και επαναλαμβανόμενη. Αυτά για σήμερα ελπίζω να περάσετε μια όμορφη εβδομάδα. 

Φιλάκιααααααααα       
                                                      



                                                                                         

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου