Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016

Ψυχόδραμα;!




Καλησπέρα , καλησπέρα και καλό μήνα να έχουμε 😊 🎄 Επιτέλους κρύο , πολύ κρύο θα έλεγα , τα δάχτυλα μου αυτή την στιγμή που γράφω σχεδόν δεν τα νιώθω . Ήρθε και ο Δεκέμβρης μαζί με τα Χριστούγεννα . Αλλά δεν θα σας γράψω τώρα τέτοιο θέμα , θα το κρατήσω για εκείνη την εβδομάδα . Εσείς στολίσατε ; Αν όχι τι στο καλό περιμένετε ;

Αυτή εβδομάδα πέρασε πολύ γρήγορα , οι δύο τελευταίες μέρες πολύ κουραστικές για να καταλάβετε το κείμενο το γράφω τώρα 10:50 το βράδυ οπότε εκ΄των προτέρων ζητάω συγγνώμη που αργήσαμε να ανεβάσουμε τόσο , όλη η ευθύνη είναι δική μου , η σημερινή μέρα δεν παλευόταν με τίποτα . Είχα σεμινάριο από το πρωί μέχρι νωρίς το απόγευμα μετά στα καπάκια δουλειά , λεωφορεία , μετρό , ηλεκτρικός , γενικά είμαι πτώμα .

Και αφού επιτέλους ήρθα σπίτι και έκανα ένα ζεστό ντουζ λέω να προσπαθήσω να γράψω και ότι βγει . Θα γράψω λοιπόν για το Ψυχόδραμα . Το τι είναι θα το δούμε παρακάτω , το από που μου ήρθε θα το δούμε τώρα . Έχει να κάνει με το σημερινό σεμινάριο που παρακολουθούσα , μέσα από αυτό μελετήσαμε αρκετά καλά θεωρητικά αλλά και πρακτικά το ψυχόδραμα .

Η αλήθεια είναι πως κάποια στιγμή πριν μάθω για το σεμινάριο είχα σκοπό να αναφερθώ σε αυτό επειδή έχω εμπειρία , ήταν μια τακτική που ακολουθούσε μια ψυχολόγος μου στο παρελθόν . Δεν είχα όμως την σωστή γνώση για να σας το μεταφέρω , τώρα λοιπόν που ξέρω κάτι παραπάνω θα προσπαθήσω .



Τι είναι το ψυχόδραμα ; (με λίγα λόγια)


Είναι ένας τύπος θεραπείας που βασίζεται στο παίξιμο ρόλων . Σε αυτή την μέθοδο θεραπείας τα άτομα αναπαριστούν γεγονότα που έχουν συμβεί στην ζωή τους αντί να μιλούν για αυτά . Σήμερα έχει πολλές εφαρμογές κάποιες είναι στην ψυχική υγειά , στην ομαδική θεραπεία , στην εκπαίδευση κ.α. Το ψυχόδραμα απευθύνετε σε όλους τους ανθρώπους κάθε ηλικίας . Δεν είναι λίγες οι φορές άλλωστε που χρησιμοποιείτε για να ενώσει διαφορετικές ομάδες . Η διαφορά του με το απλό θέατρο - θεατρικό παιχνίδι είναι ότι στην "σκήνη" είσαι εσύ για εσένα , φυσικά μπορείς να έχεις βοηθούς αν χρειάζεσαι . Αλλά δεν έχεις αντικείμενα κ.α. Σκοπός δεν είναι να παίξεις απλά , αλλά να εκφράσεις αυτά που δεν μπορείς με λόγια , αυτά που είναι βαθιά μέσα σου . Και πάντα θα μιλάς στο τώρα ακόμα και αν κάτι είχε συμβεί πριν 10 χρόνια

Ώστε στο τέλος να φτάσεις στην λύτρωση και πιστέψτε με σίγουρα φτάνεις . Εγώ όμως δεν είμαι εδώ για να σας μεταφέρω γνώσεις πάνω σε αυτό , δεν υπάρχει λόγος άλλωστε . Μπορείτε να διαβάσετε για αυτό μέσω ίντερνετ , να αγοράσετε κάποιο βιβλίο ή να επισκεφτείτε κάποιον ειδικό που το χρησιμοποιεί ως μέθοδο αν θέλετε ή το έχετε ανάγκη .

Σκοπός μου ήταν να σας πω πως υπάρχουν και άλλοι μέθοδοι ψυχολογικής , ψυχιατρικής , ιατρικής ( π.χ αυτισμός ) θεραπείας πέρα από τους κλασικούς . Είναι πολλά τα άτομα που όταν έχουν κάποιο πρόβλημα και επισκέπτονται έναν ειδικό δεν μπορούν να εκφράσουν αυτό που νιώθουν ή έζησαν με λόγια . Αλλά πέρα από αυτό σε βοήθα να μπεις και στην θέση του άλλου . Οι τεχνικές είναι πολλές εγώ θα σας αναφέρω την δική μου εμπειρία .


Το παιχνίδι της καρέκλας

Μια ψυχολόγος όπως σας είπα κάποτε για να με κάνει να αντιμετωπίσω μια κατάσταση που δεν μπορούσα με έβαλε να κάτσω σε μια καρέκλα όπου απέναντι μου βρισκόταν άλλη μια καρέκλα και ουσιαστικά έκανα έναν διάλογο με το άτομο που είχα το θέμα . Έλεγα όσα νιώθω και ύστερα καθόμουν απέναντι και απαντούσα σαν να είμαι εκείνο το άτομο . Μπήκα δηλαδή και στην δική του θέση . Αυτό πραγματικά για μερικούς από εσάς ίσος είναι αστείο , αλλά στην πράξη είναι δύσκολο αρκετά .

Αυτό μπορεί σαν άσκηση να γίνει και σε έναν καθρέφτη απλά λες όσα νιώθεις και απαντάς στον εαυτό σου είτε σαν να είσαι εσύ είτε σαν να είναι κάποιο άλλο πρόσωπο . Το αποτέλεσμα σε έμενα ήταν φοβερό , πραγματικά μέσα σε λίγα λεπτά κατάφερα να περάσω έναν από τους φόβους που κουβαλούσα όλη μου την ζωή να λέω απλά όσα νιώθω σε εκείνο το άτομο και ύστερα σε πιο γενικό κομμάτι . Είναι κάτι που ακόμα και σήμερα όποτε νιώθω ότι το έχω ανάγκη το κάνω σαν άσκηση .

Λεπτομέρειες προφανώς δεν μπορώ να σας δώσω , όχι επειδή έχω κάποιο θέμα εξάλλου μοιράζομαι σε αυτό το μπλόγκ πράγματα και εμπειρίες μου αλλά δεν το θεωρώ απαραίτητο να δώσω παραπάνω λεπτομέρειες . Τέλος κάτι άλλο που θα ήθελα να ξεκαθαρίσω σε αυτό το σημείο είναι πως δεν το παίζω φωτεινός παντογνώστης , δεν είμαι άλλωστε . Γράφω ξεκάθαρα την δική μου άποψη και σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει πως είναι σωστή , θέλω απλά μέσα από τις δικές μου εμπειρίες με κάποιον τρόπο να βοηθάω και κάποιον από εσάς , αν πάλι δεν το κάνω ούτε αυτό δεν με πειράζει , το ότι γράφω εδώ ξεκινά πρώτα επειδή είναι δική μου καθαρά ανάγκη .

Ελπίζω να έχει βγει ένα καλό κείμενο , να σας φάνηκε έστω και λίγο ενδιαφέρον , προσπάθησα να γράψω τα πιο βασικά κομμάτια από αυτή την εμπειρία μου ώστε μην γίνει κουραστικό και δασκαλίστικο.




Φιλάκιαααααααααα Σάρα💗 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου